معاون تحول هوشمند نظام مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامهای به مدیران کل امور مالیاتی، نحوه اعمال معافیت تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم درآمد مستغلات اجرایی سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد. این بخشنامه با شماره ۲۰۰/۵۵۴۰۲ و تاریخ ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ صادر شده است.
شرایط معافیت مالیاتی اجارهنامه اعلام شد
معاون تحول هوشمند نظام مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامهای به مدیران کل امور مالیاتی، نحوه اعمال معافیت تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم درآمد مستغلات اجرایی سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد. این بخشنامه با شماره ۲۰۰/۵۵۴۰۲ و تاریخ ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ صادر شده است.
🔸 شرط اصلی معافیت
بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها مصوب ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ و نامه شماره ۳۱۹۷۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ رئیس جمهور، موجران مکلف به ثبت قرارداد اجاره املاک و مستغلات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور یا سامانه الکترونیک ثبت اسناد هستند. در صورت عدم ثبت، انعقاد، تمدید یا الحاق قراردادها، معافیتها و تخفیفهای مالیاتی موضوع تبصره (۱۱) ماده (۵۳) قابل اعمال نیست.
به وکیل ملکی نیاز دارید؟
همین حالا از میان وکلای تأییدشدهٔ وکیل بگیر، متخصص مناسب پروندهتان را پیدا کنید.
🔸 مهلت و تعیین تکلیف قراردادهای قدیمی
قراردادهای اجارهای که پیش از لازمالاجرا شدن قانون منعقد و تمدید شدهاند، مشمول این مقررات هستند. مهلت یکماهه از تاریخ لازمالاجرا شدن قانون برای ثبت اطلاعات در سامانهها تعیین شده است. همچنین در اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیاتهای مستقیم، مراحل رسیدگی مجدد به اعتراض مؤدیان و بررسی مستندات مرتبط پیشبینی شده است.
نیاز به راهنمایی فوری دارید؟
کارشناسان پشتیبانی وکیل بگیر همین حالا آمادهٔ پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.
